AMK-lehti / UAS Journalin numeron 3/2022 teemana ovat ammattikorkeakoulujen eettinen kestävyysosaaminen ja -toiminta opiskelijoiden ja yritysyhteistyön rajapinnassa, sisältäen johtajuuden ja pedagogiikan.
Minkälaiset pedagogiset menetelmät tukevat eettistä kestävyysosaamista? Minkä tyyppinen johtaminen edistää vastuullisuutta ja eettisyyttä työyhteisöissä? Miten opiskelija-yritysyhteistyö vahvistaa oppimista ja kestävyyden juurtumista käytänteisiin?
Haemme konkreettisia esimerkkejä siitä, miten eri ammattikorkeakouluissa opitaan, opetetaan ja ratkaistaan viheliäitä kestävyysongelmia.
Teemanumeroon toivotaan asiantuntija-artikkeleita sekä ammattikorkeakouluista että niiden ulkopuolelta. Tarjottavat tekstit voivat olla artikkelien ohella myös vapaamuotoisempia katsauksia, puheenvuoroja, haastatteluja, kestävyysosaamista ja -toimintaa kommentoivia asiantuntijatekstejä sekä esimerkkejä ammattikorkeakoulujen yhteistyöstä yritysten, KV-kumppanien tai muiden toimijoiden kanssa. Numeroon voi tarjota myös audiovisuaalisia sisältöjä.
Asiantuntija-artikkelin enimmäispituus on 10 000 merkkiä, katsauksen 4 000 merkkiä ja vapaamuotoisemmat tekstit noin 3 000 merkkiä (sis. välimerkit). Tarkemmat kirjoittajaohjeet löytyvät www-osoitteesta https://uasjournal.fi/kirjoita-lehteen/kirjoitusohjeet/. Niihin kannattaa tutustua huolellisesti. Kannustamme kirjoittaja-kokoonpanoihin, joissa on myös työelämän ja/tai opiskelijoiden edustus mukana.
Aikataulu
- kirjoittajilta suoraan artikkelikäsikirjoitukset 15.5.2022 mennessä osoitteella crister.nyberg(at)haaga-helia.fi
- palaute käsikirjoituksista 10.6.2022 mennessä
- viimeistelty versio käsikirjoituksesta 15.9.2022 mennessä
- ilmestyminen viikolla
4441.
Teematoimittajat: Crister Nyberg, Sini Bask, Heli Bergström & Annica Isacsson, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu / Ammatillinen opettajakorkeakoulu